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Conseils et astuces

État de votre produit

Il est important de s’assurer que le devis soit en ligne avec l’état de votre produit. La plupart des sociétés de toners excédentaires insistent sur des articles impeccables, alors que nous proposons toujours des prix supérieurs pour les articles présentant des dommages mineurs à la boîte. Voici quelques conseils qui vous aideront à obtenir le meilleur prix pour votre produit :

  1. Choisissez l’état correct du produit lorsque vous remplissez le formulaire en ligne. Nous sommes flexibles pour ce qui est des bosses mineures et payons toujours un prix de catégorie A, mais les articles en boîte ouverte et sans boîte seront chiffrés à un prix inférieur. Voir  notre guide sur l’état des produits
  2. N’ouvrez pas la boîte si elle est scellée. Nous pouvons offrir de meilleurs prix pour les articles en boîte scellée.

  3. Ne retirez pas les sceaux de sécurité de l’encre ou du toner. Nous sommes ravis de racheter vos articles inutilisés en boîte ouverte, mais une fois les scellés de sécurité ont été retirés, l’article est considéré comme utilisé et perd sa valeur.

  4. Ne retirez pas les étiquettes ou les autocollants des boîtes. Nous avons un processus pour le faire qui nous permet de maintenir un grade plus élevé, ce qui signifie que nous pouvons vous payer plus.

  5. Vérifiez les dates d’expiration. Nous pouvons offrir les meilleurs tarifs sur les encres pour lesquelles il reste 6 mois ou plus jusqu’à expiration. Nous achetons des encres périmées, mais celles-ci auront moins de valeur.

Packaging Your Product, Ready For Collection

  1. Package your items carefully for shipment. Any transit damage caused by poor packaging will affect the grade of the product and, therefore, the price. See our Packaging Guidelines.
  2. Please make sure you’re available at the agreed collection time. Charges may apply if we have to rearrange collection.
  3. Contact us early if you want next working day collection. If your query is processed after 4pm, collection will take a minimum of 2 working days.

Is your Product Genuine, Compatible or Remanufactured?

It’s important to know if you have genuine, original products (also referred to as OEM), remanufactured products or 3rd party compatibles as this would affect the price. Genuine items will have the printer manufacturer’s logo on the box.

Remanufactured products started off as original products, but the toner or ink has been refilled. The box is completely different to the original and will be branded with details of the company remanufacturing the toner and the product itself will have the logo scratched off and the stickers removed from it.

Compatible toners are manufactured by 3rd party companies. We do buy both compatible and remanufactured toners, however, as they are usually cheaper to buy, the price we offer for them will be lower than for OEM products.

Ensuring Your Product is Not Counterfeit

Counterfeit toners pretend to be OEMs by mimicking the original product in its logo, branding and packaging. They are illegal as they infringe on the copyright and trademarks of the OEM and, often, the quality of the products is very poor. We will never knowingly buy counterfeit toners and, if discovered as counterfeit upon inspection, will not pay for them.

For more help on how to spot a counterfeit toner, we have provided some useful links from manufacturers’ websites. Please click on the relevant logo below: